سبد خرید

چرا پیشرفت نمیکنم؟

چرا پیشرفت نمیکنم؟

موانع پیشرفت

دراین مقاله از farhadarab.ir ؛ به موانع پیشرفت و اینکه چرا پیشرفت نمیکنم میپردازیم. در ادامه به عادت هایی که مانع پیشرفت شماست خواهیم پرداخت. هیچکس یک شبه موفق نمیشود. تمام افراد موفقی که مورد تحسین شما هستند، با انتخابها و تصمیمات روزانه خودشان به این موفقیتها دستیافته اند. برخی از این تصمیمات بسیار استثنایی و فوق العاده هستند. اما اکثر آنها عادتهای ساده ای هستند که روزانه و گام به گام در این افراد نهادینه شده اند. افراد بسیار موفق خودآگاه هستند و رشد و پیشرفت شخصی خود را جدی میگیرند. آنها به طور منظم عاداتشان را ارزیابی کرده و بهبود میبخشند.

چند وقت یکبار عادات خود را ارزیابی میکنید؟ هرچند وقت یکبار به دنبال راههایی برای بهبود عادات خودتان میگردید یا اینکه چند وقت یکبار در خود انگیزه و انرژی در جهت موفقیت ایجاد میکنید؟ اگر به دنبال موفقیت بیشتر در کار و زندگی هستید، از تغییر عادات روزانه تان شروع کنید.

چرا پیشرفت نمیکنم و موانع پیشرفت چیست ؟

زندگی می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص وقتی میدانید که میتوانید خیلی بهتر عمل کنید. شما ممکن است باهوش، دوستانه و با استعداد باشید، اما هنوز در زندگی خود پیشرفت چشمگیری نداشته باشید. مهم نیست که چقدر با استعداد باشید، باز هم لازم است که زمان و تلاش خود را به طور موثر به کار ببرید.

اگر عملاً اقدام سازنده ای در زندگی انجام ندهید، پتانسیل شما معنایی ندارد.

اگر دانش خود را به کار نگیرید، باهوش بودن معنایی ندارد.

اگر خلاقیت خود را به کار نگیرید، خلاق بودن معنایی ندارد.

به یاد داشته باشید که رویاها به دامان شما نمی افتند مگر اینکه بیرون بروید و آنها را تعقیب کنید. چند موانع پیشرفت وجود دارد که شما ممکن است در زندگی خود دچار آن شوید و همه آنها تحت کنترل شما هستند. این خبر خوبی است. شما می توانید هر چیزی را که کنترل می کنید تغییر دهید. در اینجا نحوه پیشرفت بیشتر در زندگی را با حذف برخی خطاها ذکر کردیم:

چرا من پیشرفت نمیکنم :

1 – شما نمی دانید چه می خواهید

فرض کنید یک پیشخدمت انواع دسر را برایتان آورد. و جلوی شما ممکن است پر از وسوسه انگیزترین خوراکی ها باشد، اما اگر در واقع انتخابی در مورد آنچه میخواهید نداشته باشید، گرسنه خواهید ماند. همه چیزهای دیگر در زندگی به همین شکل است.

یا فرض کنید شما در انتخاب بین شغل به عنوان پزشک یا مهندس گیر کرده اید. اگر نتوانید تصمیمی بگیرید که از صمیم قلب به آن متعهد باشید، ممکن است هر دو را از دست بدهید.

مثل بیرون آوردن نقشه با برنامه ای برای رفتن به یک سفر جاده ای است. اگر به مکانی متعهد نباشید و انتخابی انجام ندهید، به احتمال زیاد بی هدف رانندگی میکنید و به جایی میرسید که برایتان اهمیتی ندارد. شما باید یاد بگیرید که انتخابهایی داشته باشید که مایل به انجام آن هستید. شما باید یاد بگیرید که آنچه را که از زندگی می خواهید مشخص کنید. انتخاب کردن مهمتر از انتخاب کامل کردن است. گزینه های خود را بسنجید و آنقدر شجاع باشید که دنبالش کنید. به جای انتخاب هیچ چیز، یک چیز را انتخاب کنید (که خود یک انتخاب است).

2 – شما اغلب نظر خود را تغییر می دهید

تصور کنید از تهران به مقصد رشت شروع به رانندگی کردید. اما بعد از 100 کیلومتر، نظر خود را تغییر میدهید و تصمیم میگیرید به اصفهان رانندگی کنید، بنابراین دور میشوید. 300 کیلومتر بعد، شما یک تغییر دیگر دارید و تصمیم میگیرید به مشهد بروید. سپس متوجه می شوید حتی زمان کافی برای تعطیلات و رانندگی به مشهد و گذراندن چند روز را ندارید.

شما مشغول بوده و سخت کار کردید، اما خیلی تغییر عقیده داده اید. و شما دقیقاً همان جایی هستید که شروع کرده بودید، اما اکنون خسته شده اید. مهم است که مسیری را برای زندگی خود انتخاب کنید و مسیر را ادامه دهید. آیا برای شما آسان است که در مسیر خود بمانید یا دائماً حواستان به ایده ها و گزینه ها پرت میشود؟ باید بدانید که تغییر مداوم جهت ، نه تنها خسته کننده است، بلکه شما را به جایی نمی رساند و جزو موانع پیشرفت است.

3 – چه مقدار از زمان خود را به طور موثر صرف می کنید؟

واقعیت ترسناک: یک کارمند اداری به طور متوسط کمتر از 25٪ از زمان خود را در محل کار صرف انجام کارهای ارزشمند برای کارفرمای خود می کند.

به تمام زمانی که در اختیار دارید فکر کنید . 24 ساعت در روز است. چقدر از زمان خود را برای بهبود زندگی خود صرف می کنید؟ هر روز چقدر وقت تلف می کنید؟ بازی با تلفن، تماشای تلویزیون، گشت و گذار در اینترنت، خیال پردازی، نگرانی و معاشرت با دوستانتان هرگز به شما کمک نمی کند تا در زندگی خود پیشرفت کنید. شوخی نمی کنم – در واقع این ساعت ها را جمع کنید. نتایج اتلاف وقت در مقابل افزایش عمر چیست؟ همه چیز به نحوه گذراندن وقت شما بستگی دارد. هر چه بتوانید زمان خود را بهتر بگذرانید، زندگی شما بهتر خواهد بود.
راستش هیچ چیز دیگری به اندازه زمان شما اهمیت ندارد. با پیگیری زمان خود برای یک هفته شروع کنید. هر 30 دقیقه، نحوه گذراندن آن دقایق را یادداشت کنید. آن را به طور مداوم انجام دهید. پس از آن داده ها را ارزیابی کنید. آیا از اینکه روزانه چقدر وقت تلف می کنید شگفت زده شدید؟

4 – خیلی راحت تسلیم می شوید

صبور بودن یک فضیلت است

اتفاقات خوب زمان می برد تا اتفاق بیفتد. برای پیشرفت چشمگیر در زندگیتان زمان و صبر زیادی لازم است. مطمعنا موانعی نیز در این راه وجود خواهد داشت، اما شما باید منتظر موانع باشید و برای آنها آماده شوید، زیرا آنها اجتناب ناپذیر هستند. پشتکار حیاتی است. صبور باش و ادامه بده. لطفا خیلی راحت تسلیم نشوید زیرا این اقدام شما را به اهدافتان نزدیک نمیکند.

5 – شما به اندازه کافی احساسات منفی خود را مدیریت نمیکنید تا موفق شوید

سرخوردگی، ترس، اضطراب و بی حوصلگی احساسات رایجی هستند که ظاهر میشوند، به خصوص اگر سعی در انجام کاری چالش برانگیز دارید. تسلط بر خود، مسیر تسلط بر زندگی است.

اگر میدانید این احساسات طبیعی هستند، وقتی در زندگیتان ظاهر میشوند، آنقدر عصبانی نخواهید شد.

اگر میدانید که این احساسات مورد انتظار هستند، میتوانید از قبل برنامه ای برای کمک به مقابله با آنها ایجاد کنید.

اگر می دانید چه می خواهید، تنها مانع واقعی شما خودتان هستید. کارها وقتی راحت تر می شوند که بفهمید شما کسی هستید که کنترل می کنید.

زمانی که انگشت اشاره دیگران را متوقف کنید و مسئولیت اعمال و زندگی خود را بپذیرید، می توانید پیشرفت معناداری را در زندگی خود شروع کنید، مهم نیست که چه مدتی است که در بلاتکلیفی گیر کرده اید.

پیشرفت از استفاده موثر هر روزتان حاصل میشود.

موانع پیشرفت :

1.شما عادات صبحگاهی ندارید

به عادت یا عادتهایی که از موانع پیشرفت و موفقیت شما هستند نگاهی بیندازید. ترک کردن یک عادت بد و ایجاد عادتی جدید به جای آن اولین گام برای رسیدن به موفقیت های بیشتر، اثربخشی و اجرای بهتر کارها است.

یکی از موانع پیشرفت اینست که شما عادت صبحگاهی ندارید. هنگامیکه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و همه چیز ضروری به نظر میرسد، لحظات با ارزش صبحگاهی شما باعجله سپری شده و شما هر کاری میکنید تا سریعتر از خانه خارج شده و به سر کار خودتان بروید.

اما با این کار شما یکی از مهمترین فرصتهای رسیدن به موفقیت را از دست میدهید. شما میتوانید یک عادت صبحگاهی مناسب با زندگی شخصی و روزمره خودتان ایجاد کنید تا شما را از نظر جسمی و ذهنی برای عملکرد بهتر آماده کند. اگر شما بجای اینکه صبح خود را با احساس سراسیمگی و گیجی آغازکنید، فقط 10 تا 15 دقیقه از وقت خودرا صرف ایجاد یک عادت یا برنامه صبحگاهی کنید. که انرژی شمارا افزایش داده و تمرکز شمارا بالا ببرد، آنگاه در طول روز اعتماد به نفس بیشتری داشته و مؤثرتر خواهید بود.

2.در هنگام ظهور مشکلات نقاط قوت خود را فراموش میکنید

معمولاً وقتی با مشکلی غیرمترقبه و غیرمنتظره روبرو میشویم دست و پایمان را گم کرده و قادر به انجام کاری نیستیم. اما اگر هر روز نقاط قوت و توانایی هایتان را به خودتان یادآوری کنید باعث میشود راحتتر و سریعتر راه حل مشکلات خودرا پیداکنید و دیگر وارد چرخه شک و تردید نشوید.

3.با انجام کارهای بی فایده زمانتان را هدر میدهید

به عنوان مثال یکی از کارهای بی فایده که باعث تلف شدن وقت میشود چک کردن مداوم و فراوان ایمیلتان است، یا ارتباط با افرادی که برای دستیابی به اهداف موردنظر شما تأثیر زیادی ندارند. با چند گام میتوانید برنامه زمانیتان را مدیریت نمایید. مثلاً تلفن همراهتان را از دسترس دورکنید و برای انجام کارهایتان از آلارم استفاده کنید.
وقتی افراد موفق آگاه میشوند که کاری را اشتباه انجام داده اند دیگر هرگز به روش قبلی انجام کارهایشان باز نمیگردند.

4.شما کارهایی را انجام میدهید که میتوان به شخص دیگر واگذار کرد

فکر میکنید که میتوانید کارها را بهتر از دیگران انجام دهید و به همین دلیل بیشتر کارها را خودتان انجام میدهید. یا اینکه به طور مداوم از تیمش ایراد گرفته و جزئیترین کارهای آنها را مدیریت و کنترل میکنید، و این کارها باعث از بین رفتن انگیزه های آنها میشود و شمارا از انجام کارهایی که در آنها بهترین هستید و باید انجام دهید منحرف میکند.

5.وقت زیادی را صرف احیا و بازسازی خود پس از شکستی کوچک میکنید

بجای اینکه به سرعت وضعیت را ارزیابی کرده و طرح و برنامه ای را تعیین نمایید، وارد چرخه ای میشود که باعث تحلیل انرژی و تمرکز شما میشود. فراموش نکنید تمام افرادی که مورد تحسین شماهستند نیز دچار شکست و عقب نشینی شده اند – حتی برخی از آنها بسیار مشهورند.

6.شما تعلل کرده و از انجام کارها طفره میروید

بخش بزرگی از کمالگرایی در ما از طفره رفتن و تعلل کردن در کارها ناشی میشود. طفره روی میتواند از عدم اعتماد به نفس، ترس از انجام کار اشتباه یا مورد انتقاد قرار گرفتن ریشه گرفته باشد. کمالگرایی باعث میشود شروع یک کار جدید به تعویق بیافتد یا انجام مرحله بعدی از کارهای فعلی به کندی صورت گیرد، زیرا ما میخواهیم مطمئن باشیم که استراتژی و طرح و برنامه آن پروژه بی عیب و نقص باشد.

شما باید توجه داشته باشید که کمالگرایی چه وقت به درون فکر شما رخنه میکند و به خاطر داشته باشید که مدیریت زمان یک گام بزرگ به جلو است.

7.از مکالمات دشوار دوری میکنید

مکالمات سخت و دشوار میتواند فرصتهایی را برای روشن شدن موضوع، گوش دادن و یادگرفتن، و رسیدن به روابطی محکمتر فراهم کند. همچنین دوری از مکالمات سخت و دشوار یعنی ما نمیتوانیم مشکلات را شناسایی کنیم، و با آنها روبرو شده و به حل آنها بپردازیم.

8.شما هرگز تشکر نمیکنید

شما به تنهایی موفق نخواهید شد. افراد زیادی در تیم شما هستند که استحقاق شنیدن تشکر دارند. همکاران شما از بالاترین مقام گرفته تا پایینترین آنها، همه شایسته قدردانی هستند. سعی کنید همیشه شادباشید و لبخند بزنید.

تحقیقات نشان داده که لبخند زدن تأثیر مثبتی بر شما و اطرافیانتان دارد.

9.شما فراموش کرده اید که زندگی درونی و شخصی شما تعیین کننده موفقیت های بیرونی و کاری شماست

«زندگی خوب گاهی اوقات چندان ربطی به شرایط خارجی و بیرونی ندارد. ما عمدتاً به خاطر شخصیتمان و کسی که از درون هستیم خوشحالیم… و زندگی شخصی و درونی ما تا حد زیادی شرایط خارجی ما را ایجاد میکنند.»

زندگی درونی ما با تأمل بر چیزهای مثبت و کار کردن روی آنها رشد میکند. تکرار این فرایند به ما انرژی مضاعف میدهد. این کار پایه و اساس خوشبینی نیز میباشد. هرکسی میتواند با دید خوشبینانه تری به مسائل نگاه کند. اگر تصمیم بگیرید که بر عادتهای بد روزانه خودتان که جلوی موفقیت شما را میگیرند غلبه نمایید، به راحتی در کار و زندگی خود به موفقیت دست خواهید یافت. موفق ترین باشید!

ما به شما کمک میکنیم تا خیلی سریع پیشرفت کنید.لطفا بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

دیدگاه‌ها ۰


ارسال تیکت جدید